Pichl, Sassolungo IV+/IV 1300m

bojanrafaj
Postovi: 75
Pridružen/a: 08.07.11, 20:05

Pichl, Sassolungo IV+/IV 1300m

PostPostao/la bojanrafaj » 20.08.19, 10:11

04/08/2019
ja i Matko
izvještaj za stranicu:
http://www.rak-rijeka.org/pichl-na-sass ... -penjacki/

Pristup od kud kreću mala jaja(mrtvački ljesovi) za dom Toni Demetz. cca sat vremena hoda po travici skoro sve ravno, držat se dosta lijevo i visoko ima neki put ali ne i putokaza ili markacija za taj put koji prolazi pod stijenom.
Ulaz se lako prepozna jer je tu najlakše uć u stijenu. Sam ulaz se i ne vidi sa Selle, nego tek kad se zavije.

Smjer u prvoj trećini osim ulazne dužine (kamin) ide po polegnutim pločama, lagano penjanje II-III. cijelo vrijeme u koso u desno. Nakon 150-200m smjera se bolje držat desno od kamina. Nakon duge prečke iza ugla se ugleda slapić i malo jezerce. Šteta da se ne vidi prije jer bi bio dobar orijentir. Tu treba zaobići slapić i prevjes s desne strane, kreće malo vertiaklnije penjanje. Ima zamki i koji klin pa je jasno gdje je najlakše.
Tu treba uloviti kamin, skica daje dojam da se ide po policama u koso u lijevo gore, ali je bolje otić još više lijevo do širokog laganog kamina. S njim do prevjesa(niša) prebacit se lijevoi krenut u kamin koji nakon 100 (a možda i više metara dovodi na forcelu Pichl) Ima dva paralelna kamina desni je lakši, lijevi je direktniji. Ako uzmete desni na forceli se treba prebacit lijevo od kud smjer nastavlja (sidrište klin).

Tu ide 3. dio smjera. Sljedeći kamin IV+ se ne vidi. Treba ići lijevo iako nije jasno kamo ideš i onda tek uočiš kamin desno. Dvije dužine tvrdih kamina možda i V- ne baš bogato poklinanih. Druga dužina je teža. Iz kamina se izlazi na lijevo ima udobno sidrište. Dalje po lakšem terenu do završnog laganog kamina gdje se svi slikaju u raskoraku. TU SMJER ZAVRŠI. Rekao nam vodič da se ljudi tu često zeznu i nastave penajt kroz jedna kamin desno.

Pravi put je prijeć kroz usjek, malo otpenjat i ići prem snežišču (100m). Tu se može komotno razvezat i desno uz snežišće po laganim rampama i iznenađujuće ne kršljivoj stijeni do vrha cca200m.
Nama cca 6:30 -7 sati za smjer. Uz orjentacijsku pomoć vodiča.

SILAZ:
Dođite na vrh oko podne jedan - jer tada otprilike i dođe ekipa koja penje via normale. I onda pratite njih na dole. Silaz traje 3 sata do doma i još pol sata do auta. Pri kraju silaza pol sata prije doma je i pitka voda. Silaz ima obaveznih i neobaveznih absajlanja, ali je otpenjavanej brže, no nije baš ugodno, na mjestima III. Nakon vršnog grebena i prvog absajla ima bivak. Nažalost, dobro je skriven pa ti nije odmah jasno kuda ić do njega.

Natrag na “Alpinizam”