12.08.2024.
Via Demetz-Camerun, Grande Cir, V+,150 m
Nakon greške u pristupu za Via Federica na Mur del Pisciadu, odlučili smo se za Via Demetz. Računali smo da će možda nešto popodne padat pa bolje kraće i slađe sa kraćim silaskom. Na pristupu od pola sata, dva puta smo stali odmoriti u hladovinu. Smjer se vidi sa Passo Gardena i linija je očita. Ima pet dužina i osim treće dužine, ostalo ide po žljebovima i kaminima. Zbog vrućine, nakon prve dužine sa dosta zahtjevnim žljebom, ozbiljno smo razmišljali o odustajanju, ali radoznalost i dišpet su nas natjerali da idemo dalje. I nismo pogriješili. Treća dužina je zahtjevan i lijepi V+ preko ploča, sa osiguravanjem na pješčane satove i stare klinove (nema ih puno), a gornje dvije idu kroz kamine. U zadnjoj preporučam skidanje ruksaka. Silazak je jednostavan. Malo gore, lijevo i po ferati do podnožja.
13.08.2024.
Via Piccola Micheluzzi, Piz Ciavazes, IV,IV+, 250 m
U utorak smo se odlučili za Via Piccola Micheluzzi. Stijena je kompaktna , smjer je logičan i vidi se s parkinga, a pristup samo 15'. U 8. dužini se može malo zeznut i otići predesno. Mi smo imali sreću da su nas Talijani iza nas upozorili na to jer sam već pogledavao na tu stranu. Orijentacijski nije prezahtjevan smjer. Pošto dosta krivuda, nismo se baš čuli. Silazak je po polici u lijevo pa po smjeru silaska sa Sella tornjeva.
15.08.2024.
Pera Forada, Lagazuoi, V/ IV+, 600 m
Nakon dana odmora i banjanja u Brunicu, na preporuku Ines i Kikija, odlučili smo se za Pera Foradu u zapadnoj stijeni Lagazoia. Smjer ide paralelno sa Ibexom i nije ga problem pronaći jer se vidi sa Valparole. Prvi dio isprekidan je policama sa žalom. Teže dužine osigurane su spitovima, a još najljepše su zadnje dvije dužine. One se mogu izbjeći tako da se izađe u lijevo, kao u za Ibex, ali definitivno preporučam da se popne i ostatak. Sidrište na polici prije zadnje tri dužine nismo našli i pretpostavljam da je niže na nekoj manjoj polici, a ne na vertikali. Detaljna dužina je po meni 5c/6a, a dole ima još dvije petice od kojih je druga teža. Neki kažu i od detalja. Mi smo išli lijevu varijantu kroz kamin i preko trbuha, IV+. Cijeli smjer obiluje zamkicama provučenim kroz pješčane satove. Neke su prvi penjači, opremljači, izbušili radi lakšeg osiguravanja i orijentacije. Smjer završava na vrhu stijene, par minuta od vrha. Silazak je markiranom stazom.
16.08.2024.
Monte Gusela , Via Dallago, V/ IV+, 250 m
Zadnji dan Dolomita, odlučili smo se za smjer koji nam je prošli put promakao. Ovaj put, još malo ranije i u tjednu, uspjeli smo ne biti n-ti navez u smjeru. Ispred nas je bio navez, talijanski par, koji nije prestajao govoriti. Sva sreća da nisu imali vezu jer bi poludili s njima, a iza nas je bio navez od troje talijana. Dva nabrijana mulca sa barbom, koji bi ih trebao pazit, a rađe bi pio pivu. Malo su Sari stvarali nervozu, ali smo ih ostavili nakon detaljne dužine. Peto, odnosno šesto sidrište smo malo izimprovizirali. U gornjim dužinama samo treba tražiti najlakši prolaz prema vrhu i brzo smo na rubu stijene. Smjer orijentacijski nije zahtjevan. Stijena je dobre kvalitete, penjanje zabavno. Sa vrha smo išli do doma Novelau, gdje smo pojeli odličnu štrudlu od jabuka i popili kafu. Piva se hladila u dolini.